Jaarstukken 2018

Dienstverlening

Serviceniveau

Wat hebben we ervoor gedaan?

Oktober 2018 zijn we begonnen met het ontwikkelen van een set van servicelevels en het meten hiervan (ontwikkelen dashboard). We hebben er voor gekozen om de levels gefaseerd te implementeren en daarbij aandacht te schenken aan de wijze waarop we de normen realiseren en borgen in de dagelijkse werkwijzen. Sturen op houding en gedrag speelt een sleutelrol in het behalen van deze resultaten. Dit is een voortdurend proces dat in 2019 verder vorm krijgt.

Veranderingen in houding en gedrag en het bestendigen van output van de dashboards kosten tijd en de effecten daarvan zijn pas meetbaar in 2019. Om deze reden is in 2018 geen klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd.

Wat heeft het gekost?
Dit is onderdeel van de reguliere werkzaamheden en er zijn geen specifieke kosten voor gemaakt.

Wat heeft het gekost?

(bedrag x 1.000)

Primitieve begroting 2018

Begroting na wijziging 2018

Geboekt 2018 t/m periode

Realisatie - begroting

Lasten

Baten

Mutatie reserves

0

-4

-4

0

Resultaat

0

-4

-4

0